Jūsų verslo veidrodis:
kas jis?

Iš pažįstamų ar įmonių vadovų girdite, kad jūsų veiklai reikia logotipo ar jo atnaujinimo, bet nesuprantate, kam reikia keisti logotipą ir kokia to nauda? Mūsų komanda padės atsakyti į visus šiuos ir kitus rūpimus klausimus!

Pradėkime nuo seniai seniai…

Nusikelkime į Viduramžių laikus, kuomet pirmieji prekiniai ženklai buvo sukurti amatininkų ir pirklių. Anuomet iš jų buvo reikalaujama pažymėti savo prekes ir būtent taip buvo supaprastinamas prekybos procesas bei sekama nekokybiškų prekių kontrolė. Žinoma, tuomet logotipai buvo kitokie nei juos įprasta matyti šiandieną. Seniau logotipai būdavo piešti ranka, primenantys herbus ar kitus abstrakčius simbolius.

Labai panašūs prekinio ženklo tikslai vyrauja ir šiandien, tačiau šiais laikais tai gali įgauti didesnę pridėtinę vertę. Jeigu jūsų įmonė neturi prekinio ženklo arba jis nėra itin geras – tai yra tas pats, kaip neturėti jokio prekinio ženklo. Jeigu jūs neturite prekinio ženklo? Jūs nesate toks patikimas pardavėjas, kaip jį turintis. Jeigu jūs neturite patikimumo iš kliento? Tai atsiliepia jūsų pardavimams.
Priešingu atveju, jūsų rinka tokia maža kaip mažas kaimelis, kuriame gyvenanti močiutė pardavinėja kokybišką medų ir jums to užtenka 😄

Nuo ko pradėti?

Visų pirmiausia – išsikeliami įmonės tikslai, vertybės bei nusprendžiama, kokią prasmę ir emociją turi nešti prekinis ženklas, komunikuojantis su potencialiu vartotoju.
Atliekama išsami rinkos ir konkurentų analizė, pagal psichologinę spalvų charakteristiką, parenkamos kelios jūsų įmonę reprezentuojančios spalvos. Kuriama išliekamoji logotipo vertė, kad metų bėgyje nereikėtų greitai keisti, kuomet yra vaikomasi tendencijų.

Logotipas – tai stilizuotas grafinis ženklas ar žodžių junginys, atspindintis jūsų įmonės veiklą. Paprastai tariant, logotipas atskiria jūsų verslą nuo kitų, todėl norint sukurti stiprų ženklą yra svarbu žinoti savo išskirtinumus ir privalumus prieš konkurentus.

Ženklą gali sudaryti – tekstas;
tekstas + grafinis elementas ar simbolis;
Monograma + tekstas.

Logotipas turi būti lengvai įskaitomas ir suvokiamas, neapkrautas nereikalingais elementais. Ženklas turi atrodyti gerai skirtingose erdvėse – tiek elektroninėje, tiek spaudoje.

Kokia nešama nauda?

  • Padeda atskirti skirtingas įmones ir jų veiklas vieną nuo kitos;
  • Identifikuoja prekės, veiklos šaltinį;
  • Užtikrina prekės ar paslaugos kokybę (arba) skatina prekės/paslaugos kokybės susiejimą su ženklu;
  • Skatina produkto ar paslaugos pardavimą, jeigu su įmonės prekiniu ženklu siejamas geras kokybės santykis;
  • Skatina parduoti už didesnę sumą nei konkurentų, jeigu tai gerai žinomas ir patikimas ženklas;
  • Patikimas prekinis ženklas parduoda greičiau, trumpėja pirkėjo apsisprendimo laikas.

Žinoma, paskutinių punktų sėkmei yra labai svarbu išdirbti savo prekinį ženklą. Tik gero logotipo nepakaks, jeigu lygiagrečiai nevystysite savo prekinio ženklo žinomumo, komunikacijos bei patikimumo.

Šiuos tikslus greičiausiai galite pasiekti skaitmeninės reklamos būdu, bet rekomenduojame apsišarvuoti kantrybe. Jeigu jūsų prekės ženklas nėra žinomas, tai padaryti nebus taip paprasta, kaip gali pasirodyti. Visa tai gali pareikalauti ir kelių metų reklamos, tačiau viskas priklauso ir nuo jūsų prekinio ženklo išskirtinumo, biudžeto bei kaip stipriai norite jį užauginti. Taigi, logotipas nėra = prekinis ženklas. Logotipas yra jūsų ryšio su auditorija pradžia.