Google Analytics 4: atmetimo ir įsitraukimo rodiklių metrikos

Tūkstančiai didelių ir mažų įmonių naudojasi Google Analytics, kad suprastų vartotojų elgseną, kad kiekvienas išleistas euras būtų įvertintas. Visgi nuo Google Analytics 4 paleidimo yra daug triukšmo. Pastarojo dar padidės, kai 2023 m. liepos mėnesį Google Analytics universal nustos veikti. Šiame blogo įraše apžvelgsime esminius skirtumus tarp dviejų svarbių metrikų: atmetimo rodiklio ir naujojo – įsitraukimo rodiklio.

ATMETIMO RODIKLIS (BOUNCE RATE)

Kažkada šis rodiklis buvo vadinamas viena svarbiausių metrikų analizuojant svetainės statistiką, bet visų nuostabai, GA4 atmetimo rodiklio ilgą laiką nebuvo, kol Google neseniai paskelbė, kad pridės jį prie GA4.

Štai kaip GA4 ir UA apibrėžia atmetimo rodiklius

Universal Analytics: svetainės lankytojų, kurie apsilankymo metu peržiūri tik vieną puslapį, nesuaktyvina jokių įvykių ar konversijų ir (arba) viename puslapyje neatlieka veiksmų ilgiau nei 30 minučių, procentas.

Google Analytics 4: procentinė dalis svetainės lankytojų, kurie neturėjo jokių įtrauktų seansų, t. y. jie svetainėje neužtruko ilgiau nei 10 sekundžių, neįvykdė jokio įvykio (konversijos) arba nepadarė bent 2 puslapių peržiūrų.

Kaip matote, ta pati metrika turi du skirtingus apibrėžimus. Tai reiškia, kad abiejų Google Analytics versijų atmetimo rodiklių palyginimas nėra gera idėja, nes jie atskleistų gana kontrastingus skaičius.

Kaip atmetimo rodiklis susijęs su įsitraukimo rodikliu?

Atmetimo rodiklis GA4 yra tiesiog atvirkštinis GA4 įsitraukimo rodikliui. Taigi, jei įsitraukimo rodiklis per tam tikrą laikotarpį yra 35%, atmetimo rodiklis yra 65% (100% – 35% = 65%).

GA4 atmetimo rodiklis yra išvestas pagal įsitraukimo rodiklį. Kiekvienas iš mūsų, susipažinęs su Universal Analytics, žino, kad tai labai skiriasi nuo senojo atmetimo rodiklio skaičiavimo. Tiesą sakant, daugelis UA užkietėjusių žmonių vis tiek gali net nesuprasti GA4 įsitraukimo rodiklio.

Atmetimo rodiklis šiuo metu nepasiekiamas standartinėse GA4 ataskaitose, tačiau jį galite pasiekti tinkindami standartinę ataskaitą arba naudodami GA4 skirtuką „Explore“.
Dalinamės instrukcija, kaip pasiekti atmetimo rodiklį GA4: Explore → Start a new exploration → Metrics → Session → Bounce rate. Nepamirškite pasirinkti bent vieną aspektą, pavyzdžiui, nukreipimo puslapis, kad pamatytumėte, kurių nukreipimo puslapių atmetimo rodikliai yra didžiausi ir kurie yra žemiausi.

Kas yra geras atmetimo rodiklis?

Visa tai priklauso nuo jūsų svetainės, pramonės ar nišos, tikslo nukreipti žmones į tam tikrą puslapį, kokį įrenginį jie naudoja ir pan.

Pavyzdžiui, didelis atmetimo rodiklis puslapyje, kuriame yra išsamios informacijos tam tikra nišine tema, gali būti problemiškas, palyginti su puslapiu „apie mus“.

Vis dar yra įvairių pramonės šakų vidurkiai, taip pat tai, kas laikoma gerai, blogai ar dar blogiau.

  • Standartiškai 25% ar mažiau reiškia, kad kažkas yra negerai. Dažniausiai tai yra susiję su pvz., duomenų dvigubas žymėjimas, puslapio peržiūros klaidos arba slinkties stebėjimo klaidos;
  • Nuo 26% iki 45% yra laikoma geru atmetimo rodikliu;
  • 46% -56% yra vidutinis atmetimas;
  • 57% – 70% yra gana didelis atmetimo rodiklis, bet priklausomai nuo konteksto, tai gali būti gerai;
  • Viskas, kas dažniausiai viršija 70%, rodo, kad kažkas blogai veikia. Tai gali būti susiję su reklamos nustatymais, auditorija ir panašiai.

Vienas iš mūsų agentūros patarimų – kai skaičiai negali nusakyti tikros tiesos, atmetimo rodiklį galima vertinti pagal kanalo direct rezultatą. Pavyzdžiui, direct kanalo atmetimo rodiklis yra 50%. Tai reiškiasi, kad imame kaip gerą rezultatą ir lyginame su kitais kanalais.

Paprastai, jei rodiklis atrodo per aukštas arba per žemas, tai reiškia, kad kažkas sugedo. Rekomenduojama ieškoti to priežasties.

PATARIMAS

GA4 atmetimo rodiklį naudoti kartu su kita metrika, pvz., konversijų rodikliu, įtraukimo rodikliu ir bet kokiomis jūsų svetainei svarbiomis konversijomis. Ši metrika suteiks jums daug naudingų įžvalgų, susijusių su UX svetainės dizainu bei svetainės tobulinimu.

Ar turėtumėte naudoti atmetimo rodiklį GA4?

Paprastas atsakymas – taip. Visgi vien atmetimo rodiklis pasako ne viską, o skaitmeninės rinkodaros specialistai dažnai ginčijasi ar tai yra naudinga metrika, ar ne. Šių prieštaringų požiūrių priežastis galima pamatyti apibrėžime. Bet kuris lankytojas gali net per klaidą uždaryti svetainę arba paspausti atgal mygtuką, praleisti 5 sekundes ir suprasti, kad turėjo išjungti skalbimo mašiną ir uždaryti puslapį, kad sugrįžtų po kelių minučių.

Panašiai, atsižvelgiant į įsitraukimo rodiklį, lankytojai gali praleisti daugiau nei 10 sekundžių jūsų svetainėje naudodami nešiojamuosius kompiuterius ir naršydami Facebook savo telefonuose. Tačiau tas seansas skaičiuojamas kaip „įsitraukęs“, bet ar jie aktyviai sąveikauja su jūsų svetaine?

ĮSITRAUKIMO RODIKLIS (ENGAGED SESSIONS)

Vertinant svetainės turinio našumą, GA4 pateikiama kita metrika, kuri gali atskleisti daugiau: įsitraukimo rodiklis.

Google apibrėžia seansą kaip įtrauktą, jei jis atitinka, bet kurią iš šių sąlygų:

  • Peržiūrėjo 2+ puslapius arba
  • atliko 1+ konversijų arba
  • svetainėje išbuvo 10s+ (gali būti keičiama).

Įtrauktas seansas (engaged sessions) – tai seansas, trunkantis 10 sekundžių (žiūrint ekraną) arba daugiau, arba apimantis bent 2 puslapio peržiūras, arba bent 1 konversijos įvykį. Ši įtraukimo metrika sistemoje GA4 yra nauja.

Kas yra įsitraukimo rodiklis sistemoje Google Analytics 4?

Įtraukimo rodiklis – tai matas, nurodantis, kaip dažnai per tam tikrą laikotarpį vyksta įtraukimo seansas. Taigi, jei jūsų svetainėje praėjusį mėnesį buvo 1 000 seansų ir 562 buvo įtraukimo seansai, įsitraukimo rodiklis būtų 56,2 % (562 / 1000 = 56,2 %).

Ir pabaigai

Taigi galite pastebėti, kad šios metrikos iš tikrųjų neatskleidžia visos istorijos ir neturėtų būti naudojamos kaip magiškas eliksyras jūsų svetainės našumui įvertinti. Šios metrikos yra pakankamai geros kaip ir visi kiti rodikliai, tačiau neturėtų būti lemiami veiksniai ar galutiniai įmonės tikslai.

2023 m. liepos mėn. Google oficialiai panaikina Google Analytics (UA). Tai reiškia, kad nuo 2023 m. liepos mėn. nauji duomenys nebus renkami. Mes jau pradedame perėjimą prie Google Analytics 4. Parašykite mums, dėl sėkmingo perėjimo prie Google Analytics 4.