2021 metų kalėdinės reklamos

Kiekvienais metais pamatę prekybos centruose dėliojamas šventines dekoracijas, o televizoriaus ekrane ir vėl atsirandantį jau klasika tapusį ir nostalgiją keliantį ikoniškąjį COCA-COLA Kalėdinį sunkvežimį, kartu su Kalėdų seneliu šalia, akimirksniu suprantame – didžiosios metų šventės jau tikrai ne už kalnų. Ką tai reiškia? Kad metas pasiruošti šventinių reklamų maratonui, kuriam viso pasaulio prekiniai ženklai ruošėsi ištisus metus.

Mums – be galo įdomu matyti, kokiu kampu Lietuvos ir viso pasaulio prekiniai ženklai nusprendžia pateikti savo idėjas šiam stebuklingam laikotarpiui. Tad nieko nelaukiam ir neriam į reklamas! Apžvelkime, kas patraukė mūsų akį šįmet.

Draugystė, virpinanti širdį

Dažna siužeto linija, kurią renkasi reklamų kūrėjai – draugystės linija. Tai, manoma, paliečia širdį, sujaudina ir sukelia emocijas. Tai kaip iš tiesų yra su ta draugyste reklamose šiemet? Pastebime, kad ją bandoma perkelti į kitą lygį – draugystė mezgama su gyvūnais, antgamtiniais personažais. Kalbant apie gyvūnus – Amazon Prime Video pristatė reklamą apie žmogaus draugystę su hiena. Reklama emocinga, pripildyta išraiškingais garso takeliais, kurie papildo matomą vaizdą. Ir tokiu būdu gauname galutinę žinutę, jog kiekviena šypsena turi savo istoriją. Na, galbūt stebėti, kaip juokiasi hiena gali pasirodyti keista, tačiau emociškai tai gana paveiki reklama, apimanti ne tik bendrystės, draugystės tematiką, bet ir vienatvės, liūdesio problematiką.

An Unlikely Friendship Amazon Prime Video
https://www.youtube.com/watch?v=rpMsQLkfUYU

Kalbant apie neįprastumą reklamoje – John Lewis su partneriais į šventinę reklamą nusprendė įtraukti… ateivį! Netikėta? Šiek tiek, tačiau ne šokiruoja, žinant, kad John Lewis kiekvienais metais parengia ką nors neįprasto ir išskirtinio. Pamenate 2019-ųjų metų kalėdinę John Lewis reklamą? Joje taip pat buvo pasirinkti fantastiniai elementai, reklamos liniją vedant per drakono personažą. Šių metų reklama siunčia žinutę apie magiškas šventes, sulyginant emociją su pirmaisiais gyvenimo kartais. Ar reklama mums patiko? Tikriausiai taip. Ar reklama išpildė ŠVENTINIUS lūkesčius? Spręskite jūs. Mums, sakykime, pritrūko didesnės šventinės emocijos, skambesnio muzikinio takelio, kitaip tariant – linksmesnės, šiltesnės nuotaikos.

Unexpected Guest John Lewis & Partners
https://www.youtube.com/watch?v=ZTttgc0DPA4

Vaikų tema – labiausiai paliečianti?

Kad ir kaip bebūtų, tikriausiai niekas taip negraudina ir nepriverčia susimąstyti kaip reklamos, kuriose rodomi sergantys ar bejėgiai vaikai. Jei stebėjote šiais metais pristatytas geriausias 2019-2020 metų Kanų liūtų reklamas, sutiksite – didžiausia dalį auditorijos ašarų sukėlusios reklamos būtent ir buvo socialinės, ypatingai – apie vaikus. Great Ormond Street Hospital and Charity organizacija pristatė reklamą, kuri vaizdžiai leidžia suprasti, kokia jiems svarbi kiekvieno žmogaus parama. Reklamos pasirinktas formatas yra animuotas, tačiau žiūrint nesudvejoji žinutės tikrumu. Melodija nuteikia viltingai, tad baigus reklamos peržiūrą mintyse belieka viena viltis, kad kuo daugiau šeimų iš tiesų turėtų progą būti kartu.

One Step Closer To Home Great Ormond Street Hospital and Charity
https://www.youtube.com/watch?v=4Cg04qVxD8M

Vos tik peržiūrėsite – bėkite pirkti

Ir tai visai nėra blogai, juk reklama tam ir sukurta, kad būtų didinamas prekinio ženklo žinomumas ir tokiu būdu jam neštų pelną, tad skatinti pirkti nėra blogas pasirinkimas. Tiesa, tokios reklamos gali kartais sukelti susierzinimą, pradėtos rodyti per anksti, kuomet žmonės dar visai nenori pirkti dovanų. Tačiau, sutikite, artėjant didžiosioms šventėms ir neturint supirktų visų reikiamų dovanų – tokios reklamos yra didžiausias išsigelbėjimas! Tad lieka klausimas, kaip bus paruošta reklama, atvirai skatinanti pirkti. Įmonės Three Ireland šių metų kalėdinėje reklamoje galime matyti ganėtinai šiuolaikišką vaizdą – išmaniai susijungusius žmones. Pabaigoje reklamos akcentuojama nuolaida tik dar labiau užnorina pirkti pamatytus reklamoje produktus. Sakytume, subtili, per emocijas keliaujanti reklama su aiškia žinute.

A better Connected Life this Christmas Three Ireland
https://www.youtube.com/watch?v=t21eEG36wsU

Įkvėpiančios Lietuvos rinkai skirtos reklamos

Šiek tiek sugrįžkime į Lietuvą, nes čia šiais metais taip pat yra į ką paganyti akis. Sutapimas ar ne, tačiau šiam kartui mūsų dėmesį patraukė dvejų telekomunikacijų įmonių reklamos. Telia ir Bitė – abi kompanijos mums skleidžia žinutę, kad reikia prisiminti… Tačiau čia išsiskiria idėjiniai laukai. Telia su kaupu išpildo savo šūkį “Įdomiau tik gyvenimas”, skatina prisiminti gėrį, demonstruodama, kaip žmonės linkę matyti labiau sutirštintas spalvas, daugiau negatyvo, nei pozityvo. Ir sprendimas – technologijos jungia žmones tikroms akimirkoms kartu. O štai Bitė siužeto liniją vysto kartu su gražia iniciatyva. Skatina prisiminti savo prisiminimus – brangias akimirkas, artimiausius žmones ir atnešti vaizdajuostes, kurias jų specialistai suskaitmenins švenčių proga nemokamai.

Dovanokime vieni kitiems Kalėdas Telia Lietuva
https://www.youtube.com/watch?v=bZ2VwBcuN3c
Prisiminkite, kas brangiausia! Bitė Lietuva
https://www.youtube.com/watch?v=JLVh6texYWQ

Prekybos centrai nustebino labiausiai?

Lidl, Tesco, jums plojame atsistoję! Šių ženklų 2021-ųjų metų Kalėdines reklamas žiūrėjome ne kartą ir ne du. Lidl – besikartojantis scenarijus, tik kitokiomis aplinkybėmis. Šventinę emociją lydi ilgaamžiškumo garantija. Kad ir kur bebūtumėt, kad ir kaip atrodys pasaulis – Lidl išlieka Lidl. Žinutė labai aiški, garsinis takelis sukelia nostalgišką emociją, jausmas, lyg Lidl būtų savos šeimos narys.

Kalbant apie Tesco – kuomet visi pavargę nuo pasaulinės pandemijos, reklamoje, rodos, ką mažiausiai norime matyti, tai su covid-19 susijusį turinį. Tačiau ši reklama subtiliai perteikia žmonių užsidegimą ir norą gyventi taip, kaip esame įpratę. Skamba taip pažįstamai! Nothing can stop us – skambi žinutė, kurią reklamos kūrėjai išpildo, manome, su kaupu. Muzika – klasika tapusi ir visiems puikiai atpažįstama daina, reklamai suteikia tik dar daugiau asmeniškumo ir artumo su žiūrovais. Svarbi detalė – Kalėdų senelis, laikantis galimybių pasą. Ši natūraliai siužete pasirodanti detalė, kaip ir moteris ant paspirtuko su šalmu, parodo, kad visgi, net jei ir niekas mūsų nesustabdys, viską reikia daryti atsakingai.

Big on a Christmas you can ALWAYS believe in Lidl GB
https://www.youtube.com/watch?v=SfexHlJ-BVU
This Christmas, Nothing’s Stopping Us Tesco
https://www.youtube.com/watch?v=0P7QSCLtRwI

Pradėjome nuo Coca-Cola, ja ir užbaikime

Šiais metais Coca-Cola stebina, kad naujojoje reklamoje nematyti garsiojo sunkvežimio, apie kurį kalbėjome pradžioje. Tad kas tampa pagrindiniu akcentu, kai nebelieka sunkvežimio? Kaminas! Nuo pat pirmų akimirkų intriguojanti reklama išsivysto į gražią istoriją, kurią vainikuoja Coca-Cola kartoninė dėžė. Panašu, kad ši kompanija siekia skleisti socialiai atsakingą žinutę, skatinančią prikelti antram gyvenimui jau panaudotas pakuotes, sveikinantis požiūris!

Real Magic from Special Moments Together Coca-Cola
https://www.youtube.com/watch?v=D4nCieBMJlo

Mes kiekvieną video reklamą žiūrime, kaip filmą – kiekvienoje jų yra siužetas, meninis išpildymas, garso takelis, tiek daug visko telpa į vieną produktą. Tai, lyg meno kūrinys, tiesa? Tad, jei žiūrėdamas užsimiršti, kad tai apskritai yra reklama, o po peržiūros lieka ne tik emocija, susižavėjimas, bet ir noras žiūrėti dar ir dar, reiškia, kad tai yra Reklama iš didžiosios raidės!

Taigi, planuodami savo prekinio ženklo šventinę (ir ne tik!) reklamą, nepamirškite pagalvoti apie emocijas, apie tai, ką žmogus jaus, peržiūrėjęs jūsų reklamą ir ką pirmiausia pagalvos ateityje pamatęs jūsų prekės ženklą. Numatykite ilgalaikę perspektyvą – žmonės linkę prisiminti emocijas ir jausmus, įsigydami tam tikrus produktus ar paslaugas.

Žiūrėkite, mėgaukitės, analizuokite ir ruoškite savo mintis bei idėjas stebuklingam laikotarpiui. Kūrybingų metų jums linki OneClick komanda!