Priskyrimo modeliai
Šiandien vartotojų kelias nėra toks paprastas, kaip paieškos raktinis žodis > spustelėtas skelbimas > skaityti turinį > konvertuoti. Nors tai – irgi reali tikimybė, visgi konversijos kelyje dažnai būna keletas prisilietimo taškų. Google Analytics konversijos kelio ataskaita yra puiki vieta analizuoti taškinius taškus (Google Analytics > Konversijos > Priskyrimas > Modelių palyginimo įrankis).
Galutinis priskyrimo modeliavimo tikslas yra suprasti, kurie kanalai (Google Ads, Facebook, Instagram ir kt.) padeda Jums geriausiai pasiekti Jūsų verslo tikslus. Priskyrimas suteikia sėkmės žingsnius: suprasdami naudotojų kelius, galite padidinti našumą, pelningumą ir sumažinti išlaidas.
Kokį priskyrimo modelį rinktis?
Paskutinis paspaudimas: svarbiausiu konversijos veiksniu laikomas paskutinis spustelėtas skelbimas ir atitinkamas raktinis žodis.
Šis modelis skatina efektyvumą, nes galite matyti paskutinį prisilietimo tašką, kuriame naudotojas atliko Jūsų verslui naudingą veiksmą.
Ar toks modelis yra tinkamas? Veikiausiai ne, kadangi jis suteikia labai ribotą našumą ir atsižvelgia tik į paskutinį atliktą naudingą veiksmą. Tai – numatytoji parinktis, kurią lengva naudoti. Tačiau paskutiniai paspaudimai dažnai yra netikslūs ir neleidžia gauti tikrosios kampanijos vertės.
Pirmas paspaudimas: svarbiausiu konversijos veiksniu laikomas pirmas spustelėtas skelbimas ir atitinkamas raktinis žodis.
Šis modelis atitinka tą pačią prielaidą kaip ir Paskutinis paspaudimas, tačiau visą vertė priskiriama pirmajam spustelėjimui. Pavyzdžiui, jeigu naujas vartotojas atėjo per socialinį tinklą, po keletos dienų tiesiogiai apsilankė svetainėje ir galiausiai atėjo per Google Ads reklamą. Konversija bus priskiriama pirmam kanalui. Keblumai atsiranda, kai peržiūrime Google Ads našumą, nes pagal šį scenarijų konversija bus priskirta socialiniam tinklui. Tačiau realybė ta, jog skelbimas konversijos tiesiogiai… nesukelia. Jis atlieka labai svarbų vaidmenį, nes yra pirmasis prisilietimo taškas, tačiau netampa vieninteliu dalyviu konversijos kelyje.
Ar priskyrimo modelis pirmasis paspaudimas yra tinkamas? Atsakymas ir vėl neigiamas: tai nėra pageidaujamas pasirinkimas. Šis modelis yra panašus į Paskutinį paspaudimą, o tai reiškia, jog jūsų duomenys bus netikslūs ir tai itin sunkins ieškant tikrosios jūsų kampanijos vertės.
Tiesinis: svarbą lemiant konversiją vienodai paskirstoma visiems paspaudimams kelyje.
Toks modelis pradeda domėtis vartotojų elgsena. Linijinis modeliavimas priskiria konversiją naudojant „komandos“ metodą – jei kanalas padeda konversijos procese, jis bus įskaitytas. Šio modelio privalumas yra tas, kad atsižvelgiama į kiekvieną prisilietimo tašką, todėl sukuriamos vienodos sąlygos kiekvienam kanalui. Tačiau šis modelis nepakankamai įvertina pagrindinius prisilietimo taškus ir pervertina nedidelius prisilietimo taškus. Dėl šios priežasties nepaprastai sunku nuspręsti, kurie raktiniai žodžiai veikia gerai ir kur turėtumėte geriausiai priskirti savo biudžetą.
Laiko mažėjimas: vertingesniais laikomi paspaudimai, atlikti likus mažiau laiko iki konversijos. Svarba paskirstoma naudojant pusę 7 dienų laikotarpio. Kitaip sakant, paspaudimas, atliktas prieš 8 dienas iki konversijos, gauna pusę kredito, kuris suteikiamas paspaudimui, atliktam prieš 1 dieną iki konversijos.
Šis modelis yra pagrįstas eksponentiniu skilimu, paskirstant didžiausią vertę paskutiniam prisilietimo taškui ir mažesnę vertę ankstesniems prisilietimo taškams. Toks priskyrimo modelis yra sudėtingesnis, nes jame naudojamas algoritmas, suteikiantis vertę teisingiems jutimo taškams, žiūrint į kanalą, kuris yra arčiausiai konversijos ir veikia atgal. Laiko mažėjimo modelio privalumas yra tas, kad galime pradėti optimizuoti pagal sąveiką. Pasitelkdami galutinį jutiklinį tašką, galime daryti prielaidą, kad be jo vartotojas, nusprendęs konvertuoti, jūsų rasti, deja, negalėtų. Visgi, ne visai taip. Pirmasis veiksmas toks pat svarbus kaip ir paskutinis, tad jeigu vartotojas jūsų neras pirminiame taške, galutiniame taške konversijos gali ir nebūti.
Pagrįstas pozicija: suteikiama po 40 proc. svarbos pirmam ir paskutiniam spustelėtiems skelbimams ir atitinkamiems raktiniams žodžiams, o likę 20 proc. paskirstomi kitiems paspaudimams kelyje.
Šis modelis jungia geriausius „Linijinį“ ir „Laiko mažėjimo“ parametrus. Kaip ir linijinis, šis modelis atsižvelgia į kiekvieną jutiklinį tašką, tačiau leidžia jums optimizuoti pirmąjį ir paskutinįjį taškus. Naudojant pagrįstą poziciją modelį, galėsite optimizuoti kampanijas ir raktinius žodžius pagal svarbiausius konversijos proceso taškus. Toks modelis realiai pradeda suvokti, kaip tiksliai priskirti vertę. Tačiau yra trūkumų: šiame modelyje daroma prielaida, kad pirmasis ir paskutinis prisilietimo taškas nusipelno lygiai tokio pat svorio.
Ar pagrįstas pozicija modelis yra tinkamas? Tikrai taip! Jei turėtume rekomenduoti, kokį priskyrimo modelį naudoti Google Ads paskyroje, tai būtų būtent šis. Palyginti su priskyrimo modeliais, kuriuos mes iki šiol apžvelgėme, tai yra geriausias pasirinkimas.
Pagrįstas duomenimis: lemiant svarbą, konversiją paskirstoma atsižvelgiant į ankstesnius šio konversijos veiksmo duomenis (tai pasiekiama tik paskyrose, kuriose yra pakankamai duomenų).Pagrįstas duomenimis yra itin kokybiškas Goolgle Ads priskyrimo modelių modelis, kadangi konversijoms suteikia kreditų pagal tai, kaip žmonės ieško jūsų verslo ir nusprendžia tapti jūsų klientais. Šis modelis skiriasi nuo visų pirmiau nurodytųjų, nes naudoja konversijos duomenis, kad apskaičiuotų faktinį kiekvieno raktinio žodžio įnašą per konversijos kelią. Todėl toks modelis kiekvienam reklamuotojui visiškai skiriasi.
Jei kada norėjote savo priskyrimo modelio, šis – vienas parankiausių. Visgi viskas nėra taip paprasta – šis modelis turi gana didelius duomenų reikalavimus. Kad pagrįstas duomenimis modelis būtų prieinamas, paskyroje turi būti bent 15 000 paspaudimų, o konversijos veiksmas turi turėti mažiausiai 600 konversijų per 30 dienų. Be to, konversijos reikalavimai kas mėnesį turi būti nuoseklūs, t.y 10 000 paspaudimų ir 400 konversijų. Taupymo nauda su šiuo modeliu yra ta, kad ji vis dar yra beta versijos, tad jam tebegalioja ir griežti duomenų reikalavimai. Galima daryti prielaidą, kad kuo daugiau paskyrų, perjungtų į Data-Driven, tuo mažesnė riba ir labiau tikėtina, kad mažesnės paskyros gali pereiti prie šio modelio. Google teigia, kad pagrįstas duomenimis modelis paprastai suteikia daugiau konversijų su panašia kaina už konversiją nei paskutinio paspaudimo priskyrimo modelis. Šis modelis optimaliausiai tinka e-commerce ir dideliems biudžetams.
Tad kokį priskyrimo modelį verčiausia rinktis Google Ads paskyroje?
Pasirinkimas atsiremia į duomenų reikalavimus. Jei paskyroje turite daugiau nei 15 000 paspaudimų ir 600 konversijų per mėnesį, rekomenduojame naudoti Pagrįstą duomenimis modelį. Jeigu šis modelis jums visgi netinka, kitoms paskyroms rekomenduojame naudoti Pagrįsta pozicija priskyrimo modelį, kadangi atlikus pakeitimus galėsite matyti konversijų pasikeitimus – sumažėjimą arba padidėjimą.
Perskaitėte įrašą ir jums kilo klausimų? Nežinote, kaip geriausiai išnaudoti Google Ads arba socialinių tinklų komunikacijos galimybes? Ieškote patikimo, į jūsų poreikius įsiklausančio partnerio? Esame atvira, nuoširdi ir glaudų bendradarbiavimą vertinanti komanda – OneClick.lt. Susisiekite, pasimatykime gyvai ir pasikalbėkime apie tai, kas jums svarbu. Užmegzkime ryšį!
Be ON digital with us!