Nauja reklamos era Lietuvoje: TikTok Ads ir turinio idėjos
Verslams svarbus ne tik organinis pasiekiamumas, prekių ženklo sklaida, žinomumo didinimas, bet ir konversijos. Todėl dažnai rinkodarai pasirenkami tie socialiniai tinklai ir reklamos kanalai, kuriuose nebūtinai daugiausia vartotojų, bet tie, kurie gali sugeneruoti daugiau konversijų.
Turime gerų žinių svarstantiems į savo strategijas įsitraukti TikTok. Pagaliau ir Lietuvos rinkai bus galima reklamuotis šiame tinkle. Atsiveria puikios galimybės ne tik pasinaudoti vis dar geru organiniu pasiekiamumu, bet ir sustiprinti savo pozicijas reklama.
Kodėl TikTok?
Raginame atsisakyti išankstinių nuostatų, kad TikTok naudojasi vien paaugliai. Čia renkasi ir perkamąją galią turintys vartotojai. Pasaulinė statistika rodo, kad apie 55 proc. vartotojų yra 25–54 m. amžiaus. Kaip ir kiekviename socialiniame tinkle, TikTok galioja savos taisyklės. Čia laukiamiausias formatas – trumpas originalus vaizdo įrašas su specialiais garsais ir muzika fone.
Vienas svarbiausių TikTok turinio elementų – muzika – lydi neatsitiktinai. TikTok socialinis tinklas savo gyvavimą pradėjo 2016 metais, o po 2 metų susijungė su kita platforma Musical.ly, kur vartotojai dalindavosi būtent trumpais muzikos vaizdo įrašais. Po šios santuokos TikTok įsitvirtino rinkoje ir yra vienas greičiausiai augančių socialinių tinklų pasaulyje.
TikTok statistika
Šiuo metu platforma yra subūrusi per 1 mlrd. bent kartą per mėnesį aktyvių 18+ metų vartotojų bendruomenę (2024 m. kovo mėn. duomenys). TikTok užima garbingą 5 vietą po Meta valdomų (Facebook – 1 vieta, WhatsApp – 3 vieta, Instagram – 4 vieta) ir 2 vietoje esančio Youtube. Tačiau jei esate lietuviškas verslas ir jūsų auditorija vietinė, jums aktualūs Lietuvos skaičiai. Lietuvoje TikTok įvairiu dažnumu naudojasi 35 proc. gyventojų (Tele2 2024 m. tyrimo duomenys). Daug tai ar mažai – vertinkite patys. Palyginimui – Facebook Lietuvoje naudojasi 80,2 % populiacijos (2024 m. gegužės duomenys).
Kaip pasiekti šiuos vartotojus? Pasidalinsime turinio idėjomis, kurios padės būti matomiems ir sėkmingai paversti peržiūras į didesnį žinomumą, apsilankymus el. parduotuvėje bei pirkimus.
Kaip kurti turinį TikTok tinkle?
Vaizdo įrašo trukmė. TikTok tinkle nebus ištisų podcastų, nuobodžių pristatymų. Nors įkelti galima įrašą nuo 3 sekundžių iki 3 minučių, patys platformos kūrėjai rekomenduoja 15–30 sekundžių trukmę.
Įrašo formatas. Tai turėtų būti telefonams pritaikytas (9:16) originalus, jūsų ar agentūros sukurtas vaizdo įrašas. Jame negali būti vandens ženklų iš kitų programėlių.
Garsas. Šiuo metu populiaraus audio takelio ir garsų panaudojimas gali padėti jūsų medžiagai pasiekti daugiau žmonių.
Titrai. Pasirūpinkite, kad jūsų įrašas būtų suprantamas be garso. Akcentus surašykite frazėmis ir uždėkite kaip titrus.
Hashtagai. Nepatingėkite jų surašyti. Jei aktualu, pagal jūsų kuriamą turinį, įtraukite ir populiariausius tuo metu naudojamus hashtagus.
Idėjos turiniui TikTok platformoje: vaizdo įrašai, kurie parduoda
Pasinaudokite plačiomis galimybėmis socialiniame tinkle TikTok. Nuosekliai kurkite turinį, testuokite, žaiskite, būkite savimi ir nebijokite klysti.
- Sukurkite unikalų iššūkį (angl. challenge) su savo prekių ženklo hashtagu. Taip įtrauksite vartotojus. Papildomas poveikis – prekės ženklo matomumas. Pavyzdžiui, bene garsiausias džinsų gamintojas Levi’s sukūrė #buybetterwearlonger kampaniją, skatinančią tvarų vartojimą.
- Parodykite, kaip jūsų produktas gali būti naudojamas įvairiais būdais, kurių klientai galbūt nežinojo. Pavyzdžiui, kaip jūsų programinė įranga gali būti naudojama ne tik kaip užduočių valdymo įrankis, bet ir kaip CRM sistema ar intranetas.
- Galite į savo turinį pakviesti keturkojus arba vaikus? Padarykite tai. Taip, katinukai vis dar veikia. Murr. Arba pristatykite darbuotojų gyvūnus – vienu šūviu nušausite du zuikius. Ir parodysite, kas kuria jūsų įmonėje vertę, ir laimėsite simpatijos taškų už keturkojus ir sparnuočius.
- Pavadinimo istorija – kodėl pasirinkote tokį įmonės pavadinimą? Papasakokite šmaikščiai ar intriguojančiai. Pavyzdžiui, „Google“ turėjo vadintis „Googol“. Tačiau dėl rašybos klaidos domeno vardas buvo užregistruotas kaip „Google“. Metas juokeliams apie double check.
- FOMO arba Fear of Missing Out – baimė ką nors praleisti. Paskelbkite riboto laiko pasiūlymą arba specialią akciją išskirtinai TikTok vartotojams su specialiu kodu. Niekas taip neverčia atverti piniginės, kaip tuoj besibaigianti akcija.
- Behind the Scenes – kas yra už uždangos? Parodykite savo darbo virtuvę ir jos darbuotojus. Tai, ko mes nematome, mus intriguoja. Toks autentiškas turinys suteiks skaidrumo jūsų veiklai ir daugeliu atvejų įneš aiškumo. Pavyzdžiui, jei esate fotografas, kepėjas ar korepetitorius, jums nereikės aiškinti, kaip ruošiatės darbui ar kaip vyksta procesas, nes jūs tai vaizdžiai pademonstruosite. Nuosekliai kurkite tokio tipo įrašus, ir greitai sulauksite potencialių klientų užklausų.
- Mūsų istorija. TikTok neverta dėstyti savo misijos ir tikslų, bet įdomiai sudėliota veiklos įkūrimo istorija puikiai tiks. Kellogg’s pusryčių dribsnių sukūrimo istorija tikrai įsimintina. Drovuolis iš Mičigano Johnas Harvey Kelloggas tikėjo, kad mėsa ir aštrus maistas skatina seksualinį potraukį, o paprastas maistas gali jį pažaboti. Tad jis su broliu sumanė kukurūzų dribsnius, kurie padėjo pagrindą Kellogg’s kompanijai.
- Remkite smulkiuosius arba socialinius verslus. Parodykite palaikymą silpnesniems. Tai atskleis jūsų kryptį ir nuoširdumą. Ledų gamintojai Ben & Jerry’s įsitraukė į socialinę iniciatyvą, kurios tikslas – rasinė lygybė baudžiamojoje sistemoje. IKEA remia UNICEF, kad prisidėtų prie sveikesnės aplinkos, prieigos prie švaraus geriamojo vandens žmonėms, kurie to stokoja.
- Įkvėpkite pasidalindami, kokių pastangų reikėjo, kad pradėtumėte šį verslą. Galbūt gyvenote su šeima 1 kambario bute, kad galėtumėte įsigyti norimas patalpas verslui, o gal naktimis mokėtės siekdami išlaikyti reikiamą egzaminą ir gauti kvalifikaciją? Tikros istorijos mus jaudina. O tai gerokai paveikiau nei motyvuojanti citata iš interneto platybių.
- Timelapse – pagreitintas proceso vaizdo įrašas – idealiai tiks tiek NT vystytojams, tiek fizinių daiktų kūrėjams. Parodykite, kaip statomas naujas objektas arba kaip iš molio gabalo gimsta tas žavus puodelis rytinei kavai. Dėl greito tempo timelapse įtraukia ir žavi.
Didžioji kulminacija
One Click reklamos agentūra nekantrauja sulaukti TikTok reklamos starto funkcijos. Tikimės, 2024 m. vasarą. Tačiau pirma – paruoškite paskyrą, kurkite turinį ir būkite pasirengę nustebinti patys save.