Dažniausiai pasitaikančios tikrinimo klaidos Google Search Console

Praėjusią savaitę savo tinklaraštyje jau rašėme apie Google Search Console – tai Google teikiama nemokama paslauga, padedanti stebėti, prižiūrėti ir šalinti nepageidautinius trikdžius iš Jūsų svetainės Google paieškos rezultatuose.

Šiandien pristatome dažnai šio Google įrankio aptinkamas problemas – tinkinimo klaidas (crawl errors) bei kartu dalijamės būdais, kaip šias problemas išspręsti.

Tikrinimo klaidos atsiranda tuomet, kada paieškos sistema bando pasiekti internetinę svetainę, tačiau dėl tam tikrų priežasčių jai to nepavyksta padaryti. Google šias tikrinimo klaidas išskaido į dvi grupes – svetainės klaidas (site errors) ir URL adreso klaidas.

Svetainės klaidos (Site errors)

#1. DNS (Domain Name System) klaidos: DNS (domeno vardo sistemos) klaida reiškia, kad paieškos sistema negali susisiekti su Jūsų serveriu. Taip gali nutikti dėl to, kad serveris neveikia, arba dėl to, kad iškilo problemų dėl DNS nukreipimo į Jūsų domeną. Dažnai tai yra laikinas klausimas.
Kaip tai ištaisyti? Patikrinkite savo internetinę svetainę su Google Search Console. Jei Google negali tinkamai pateikti jūsų puslapio arba Google Search Console nurodo tam tikras problemas, pasiteiraukite savo DNS tiekėjo ir sužinokite, kaip šias problemas galima išspręsti. Gali būti, kad problemos sprendimo būdą rasite iš išanalizavę Google Search Console pateiktą informaciją.

#2. Serverio klaidos: tokio tipo klaida reiškia, kad Google Search Console negalėjo pasiekti Jūsų URL, o tam įtakos galėjo turėti per ilgas puslapio užkrovimo laikas arba prastas svetainės veikimas dėl per didelio užimtumo, t.y. kad Jūsų svetainėje lankėsi tiek lankytojų, jog serveris tiesiog negalėjo patenkinti visų užklausų. Didžioji dalis šio tipo klaidų dar yra apibūdinamos kaip 5xx būsenos kodai.
Serverio klaidos yra bene vienintelė tikrinimo klaidų rūšis, dėl kurios derėtų jaudintis ir rimtai susirūpinti. Jei Google Search Console Jūsų svetainėje dažnai susiduria su serverio klaidomis, tai yra rimtas signalas Google, kad su Jūsų puslapiu kažkas negerai, o dėl šios priežasties Google sumažins Jūsų puslapio reitingus.
Kaip tai ištaisyti? Patikrinkite savo svetainę su Google Search Console. Jei šis įrankis grąžina Jus į Jūsų pagrindinį svetainės puslapį be problemų, galima teigti, jog Google, kaip ir kiti vartotojai, Jūsų svetainę gali pasiekti be problemų. Kitu atveju Google Search Console būtinai nurodys problemas ir priežastis. Šioms spręsti Jums jau teks kreiptis į svetainės administratorių ar kitus specialistus.

#3. Robotų gedimas (Robots failure): Google Search Console, prieš nuskaitydama Jūsų svetainę, įprastai pabando nuskaityti robots.txt failą, kad patikrintų, ar yra kokių nors puslapių, kurių nenorėtumėte indeksuoti. Jei šis įrankis negali pasiekti failo robots.txt (t. y. robots.txt failas negrąžina 200 ar 404 HTTP būsenos kodo), Google atidės svetainės nuskaitymą, nerizikuodama nuskaityti nepageidaujamą URL. Dėl šios priežasties dera visada įsitikinti, kad failas robots.txt yra prieinamas.
Kaip tai ištaisyti? Dar kartą patikrinkite, kuriuose puslapiuose Google Search Console nurodote netyrinėti. Jei jūsų failas atrodo tvarkingas, tačiau vis dar matote esant klaidų, naudokite serverio antraštės tikrinimo įrankį (header checker tool), kad sužinotumėte, ar jūsų faile pateikiama 200 ar 404 klaida.

URL (Uniform Resource Locator) adreso klaidos

#1. Bendros URL klaidos: dažnai bendros URL klaidos atsiranda, kai paieškos sistema bando aptikti tam tikrą tinklalapį. Tokios klaidos gali atsirasti dėl periodinių DNS sutrikimų arba dėl vieno ar kito konkretaus URL adreso serverio sutrikimo.
Kaip tai ištaisyti? Tokios bendros klaidos kartais išsisprendžia savaime arba yra išsprendžiamos kartu su DNS tiekėju ir/ar IT specialistu.

#2. URL klaidos mobiliuosiuose įrenginiuose: tokios klaidos reiškia tikrinimo klaidą, įvykstančią išmaniuosiuose įrenginiuose. Jeigu Jūsų mobilioji svetainės versija yra aktyvi (responsive), URL klaidų mobiliuosiuose įrenginiuose gali ir nepasitaikyti. Dažniausios tik mobiliesiems skirtų URL problemos yra klaidingi peradresavimai (faulty redirects). Kai kurios internetinės svetainės naudoja skirtingus URL adresus stacionarioms (desktop) ir mobiliosioms svetainių versijoms. Netinkamas peradresavimas įvyksta, kai kompiuteriams skirtas internetinis puslapis neteisingai nukreipia mobiliųjų įrenginių vartotojus į puslapį, nesusijusį su jų užklausa.
Kaip tai ištaisyti? Google Search Console įrankis nurodys esančią problemą, o jos sprendimo būdas priklausys nuo konkrečios problemos pobūdžio ir dydžio.

Universalūs būdai, siekiant pašalinti svetainės tikrinimo klaidas

Norėdami greitai pataisyti bendrai ir dažnai pasitaikančias klaidas, galite pamėginti:
#1. Neveikiančias išorines nuorodas (external links) pakeisti darbinėmis (working links);
#2. Atnaujinti netinkamus URL;
#3. Palaikyti saugos prenumeratas (security subscriptions), kad išvengtumėte kenkėjiškų programų atakų.

Tikrinimo klaidų (crawl errors), deja, išvengti negalima. Tačiau šios klaidos nebūtinai turės tiesioginį neigiamą poveikį Jūsų svetainės našumui. Jei susidūrėte su viena ar kita aukščiau aprašyta dažnai pasitaikančia tikrinimo klaida, nedelsdami imkitės taisyti pagrindinę priežastį. Optimizuodami savo internetinę svetainę ir taisydami klaidas, būtinai jas pažymėkite kaip „ištaisytas“. Tai padės jas tvarkyti sistemingiau, nereikšmingos ir įtakos neturinčios klaidos daugiau nebebus rodomos, o klaidos, kurias privalu ištaisyti siekiant kuo našesnio Jūsų svetainės veikimo ir aukštų reitingų Google paieškos sistemoje, bus rodomos Google Search Console pateikiamose ataskaitose.

Perskaitėte įrašą ir jums kilo klausimų? Nežinote, kaip geriausiai išnaudoti Google Ads arba socialinių tinklų komunikacijos galimybes? Ieškote patikimo, į jūsų poreikius įsiklausančio partnerio? Esame atvira, nuoširdi ir glaudų bendradarbiavimą vertinanti komanda – OneClick.lt. Susisiekite, pasimatykime gyvai ir pasikalbėkime apie tai, kas jums svarbu. Užmegzkime ryšį!

Be ON digital with us!