Konversijos – šiuolaikinio verslo pamatas
Kas ta konversija ir kaip ji veikia?
Aiškinant paprastai ir visiems suprantamai, konversija (conversion) yra veiksmas, kuris skaičiuojamas kam nors sąveikaujant su reklama: teksto skelbimo spustelėjimas, video reklamos peržiūrėjimas bei jūsų verslui naudingo veiksmo atlikimas. Tokiu naudingu veiksmu yra laikomas prekės ar paslaugos įsigijimas internetu, susisiekimas su įmone mobiliuoju telefonu, registracija internetu ir pan., kai jūsų verslo reklama susidomėjęs ar svetainę aplankęs vartotojas tampa potencialiu ar realiu jūsų klientu.
Į konversijos sąvoką įsiskaito ne tik tas vartotojas, kuris jau įsigijo jūsų parduodamą prekę ar teikiamą paslaugą. Konversijos skaičiuojamos ir tada, kai potencialus klientas užsiprenumeruoja jūsų svetainės naujienlaiškį, palieka savo kontaktinius duomenis ar atlieka panašius veiksmus.
Taip išsiskiria dvi konversijų rūšys – mikro ir makro konversija. Bet kurio verslo tikslas – makro konversija, t.y. galutinis tikslas, kada klientas įsigyja jūsų siūlomą prekę ar paslaugą. Tačiau naudinga laikoma ir mikro konversija – veiksmai, kada klientas sąveikauja su jūsų internetine svetaine, palieka savo duomenis ir pan.
Nuo ko konversijos priklauso?
Pirmiausia reikia pabrėžti, jog konversija yra pagrindinis efektyvaus ir pelningo verslo internete rodiklis, mat kuo daugiau konversijų yra priskaičiuojama, tuo daugiau jūsų verslas pritraukia klientų ir uždirba pelno.
Klientų ir jų dėmesio pritraukimą sąlygoja visas pluoštas pačių įvairiausių veiksnių, dažnai paremtų ir kukliomis detalėmis. Didžiausią įtaką turi:
- Jūsų plėtojamo verslo specifika;
- Rinka, į kurią esate orientuoti (masinė ar išskirtinė);
- Konkurencijos jūsų verslui lygis;
- Jūsų internetinės svetainės struktūra;
- Svetainės patogumas, navigavimas joje;
- Internetinio puslapio dizainas ir atliepimas vartotojų skoniui;
- Priemonės, naudojamos verslui plėtoti, reklamuoti;
- Jūsų kaip įmonės įvaizdis;
- Atsiliepimai apie įmonę, siūlomas prekes ar paslaugas, jų kokybę;
- Bendras kuriamas jūsų verslo įspūdis klientui;
Žinoma, greta išskirtų svarbiausių ir stambiausių veiksnių visad nemažai lemia ir gerokai mažesni, smulkesni, tačiau reikšmingi veiksniai, detalės. Nuo jų stebėjimo, analizavimo ir tobulinimo priklauso tiek konversijos, tiek bendra verslo sėkmė.
Konversijų optimizavimas
Vien sekti ir skaičiuoti konversijas besirūpinant jas nulemiančiais veiksniais neužtenka. Reikia dėti nemažai pastangų bei visapusiškai rūpintis savo verslu, įskaitant ir konversijas. Tam, kad rinkodarai skirtos lėšos atsipirktų ir neštų pelną, būtina konversijas optimizuoti.
Šioje vietoje išryškėja du potencialūs pasirinkimai – stengtis pritraukti dar didesnį klientų skaičių, arba kelti konversijų rodiklį (conversion rate).
Negalima teigti, kad siekis pritraukti dar didesnį klientų skaičių yra klaidingas. Tačiau jis gali būti ne toks veiksmingas: jam reikalingos nemenkos investicijos į reklamos ir srauto pritraukimo kampanijas. Taip pat toks žingsnis bus našus tik tuo atveju, jeigu rinkoje dar yra pasirinkimų ir ne visi vartotojai žino apie jūsų verslą bei teikiamas paslaugas.
Investuoti optimizuojant konversijas taip pat teks, tačiau yra pastebėta, jog tokios investicijos atsiperka gerokai dažniau ir turi ilgalaikį poveikį verslo plėtrai. Galbūt jūsų investuoti pinigai konversijų nepatrigubins ar nepadvigubins, tačiau net ir 30 ar 50 procentų konversijų augimas turės didelės ir apčiuopiamos finansiškai įtakos jūsų pelningumo rodikliams.
Žingsnis po žingsnio
#1. Svarbu suprasti, jog anaiptol ne visi jūsų internetinės svetainės statistiniai rodmenys tiksliai parodo, kaip jūsų verslui sekasi iš tiesų. Todėl optimizuojant konversijas labai svarbu identifikuoti pagrindinius veiksmingumo rodiklius (KPIs – Key Performance Indicators) ir juos sistemingai sekti.
Analizuokite patys ir Google Analytics pateikiamus duomenis. Nors šis įrankis probleminių sričių už jus neidentifikuoja, tačiau jo duomenys gali nurodyti, kur konversijos yra prarandamos. Analizuokite lankomiausius ir daugiausiai lankytojų prarandančius puslapius, domėkitės lankytojų demografiniais rodikliais, darykite jų naudojamų įrenginių lyginamąją analizę. Sekite, kokie populiariausi puslapio paieškos raktažodžiai. Konversijas geriausia optimizuoti kiekybinių duomenų analize ir aktyviu reagavimu į jos duomenis.
#2. Nepatingėkite patyrinėti savo lankytojų internetinėje svetainėje patirties. Sekite naršančiųjų pelės paspaudimų zonas, jos judesio trajektorijas, kiek slenkama į puslapio apačią, analizuokite apsilankymų sesijas. Pasidomėkite, kaip lankytojai reaguoja veikimo (call-to-action) zonose – imasi aktyvesnių veiksmų, palieka jūsų svetainę ar išlieka pasyvūs.
#3. Užsiimkite ne tik kiekybinių duomenų analize, bet ir remkitės atgaliniu ryšiu iš jau esamų klientų. Sukurkite erdvę, kurioje lankytojai galėtų palikti komentarus ir atsiliepimus (tokie jų veiksmai taip pat prisiskaičiuotų konversijoms) arba klauskite ir domėkitės patys, skatinkite dalytis patirtimis. Taip tiesiogiai ir netiesiogiai prisidėsite prie teikiamų produktų ar paslaugų tobulinimo, klientų patirčių gerinimo, konversijų optimizavimo ir verslo pajamų augimo.
#4. Skirkite dėmesio ir pačios svetainės funkcionalumui, patogumui, dizainui. Itin dažnai konversijų optimizavime greitai ir veiksmingai suveikia anksčiau visai neapgalvotas interneto svetainės patobulinimas. Šiandien į pagalbą galima pasitelkti puikių WEB dizaino specialistų, UX (User Experience) / UI (User Interface) dizainerių, kurių indėlis gali gerokai atšviežinti jūsų svetainės vaizdą, suteikti jai patogumo, o taip ir optimizuoti konversijas.
#5. Ne tik rinkite ir analizuokite kokybinius bei kiekybinius duomenis, tačiau greta to kelkite hipotezes, kurias reikia ištestuoti. Susidarykite problemų ir jų sprendimų sąrašą nuo reikšmingiausių iki ne tokių svarbių bei užsiimkite jų testavimu, nagrinėjimu, trumpalaikiu arba ilgalaikiu poveikiu.
Konversijų optimizavimas yra cikliškas procesas: kuo daugiau pastangų jam skiriate, tuo didesnės grąžos galite tikėtis.
Vietoje išvadų
Šiandien konversijos yra nepaprastai reikšmingas jūsų verslo parametras, kurį tikrai galima laikyti ir viso verslo pamatu. Skaitmeniniame verslo pasaulyje konversijos tapo gryniausiu našumo rodikliu, kuriuo reikia ne tik naudotis, bet ir, siekiant maksimalių tikslų, jį būtina optimizuoti ir pritaikyti bet kuriam potencialių klientų tipui.
Perskaitėte įrašą ir jums kilo klausimų? Nežinote, kaip geriausiai išnaudoti Google Ads arba socialinių tinklų komunikacijos galimybes? Ieškote patikimo, į jūsų poreikius įsiklausančio partnerio? Esame atvira, nuoširdi ir glaudų bendradarbiavimą vertinanti komanda – OneClick.lt. Susisiekite, pasimatykime gyvai ir pasikalbėkime apie tai, kas jums svarbu. Užmegzkime ryšį!
Be ON digital with us!