Verslas socialiniuose tinkluose: rinktis Facebook ar Instagram?

Blogas - Facebook

– Sveiki, su Jumis sveikinasi Google Partners – OneClick.lt įgula. Mūsų kosminė misija – įžiebti Jūsų verslo žvaigždę konkurencingoje padangėje.

X savaitė,
KOSMINĖS MISIJOS ĮRANKIAI

Šiuolaikinis verslas jau nelabai gali klestėti be interneto, įskaitant ir socialinę mediją. Facebook ir Instagram metai iš metų tampa vis patogesniu įrankiu didinti verslo žinomumą, matomumą, pristatyti ir parduoti savo prekes ar paslaugas, skelbti skelbimus, pritraukti potencialius klientus. Žinoma tam, kad socialiniai tinklai teiktų naudą, reikia investuoti laiko ir finansų. Idealiu atveju, galima naudotis abiem tinklais tiek Facebook, tiek ir Instagram. Tačiau ką daryti, jeigu reklamai ir plėtrai socialiniuose tinkluose turite ribotą biudžetą? Kurį iš dviejų tinklų visgi pasirinkti savo verslui?

Šiandien OneClick.lt komanda dalijasi įžvalgomis, kuo šie tinklai yra pranašesni vienas už kitą.

Norint išskirti, kuri socialinių tinklų platforma geriausia jūsų verslui, geriausia atsižvelgti į tai, kas būdingiausia kiekvienam socialiniam tinklui ir kaip tai sutampa su jūsų komunikacijos principais bei verslo lūkesčiais.

Facebook

Šis socialinis tinklas – tikras lyderis Lietuvoje. TNS Kantar 2017 m. tyrimo duomenimis, juo naudojosi 97,4% Lietuvos gyventojų. Didesnę dalį vartotojų sudaro moterys.

Auditoriją sudaro plataus amžiaus spektro žmonės – nuo paauglių, iki vyresnio, pensijinio amžiaus žmonių; visgi daugiausiai naudotojų patenka į 25 – 34 m. amžiaus kategoriją. Skiriasi ir auditorijos perkamoji galia – nuo mažas pajamas turinčių senjorų ar mokyklinio amžiaus žmonių iki didelę perkamąją galią turinčių darbingo amžiaus vartotojų.
Pagal savo sandarą, įrankius reklamai ir verslui, Facebook iš esmės tinka įvairių tipų verslams, tiek B2C (business-to-consumer), tiek B2B (business-to-business). Tam tarnauja ir tai, jog gyventojai Facebook visgi labiau sieja su verslu, naujienų ir nuomonių keitimusi nei buitiškomis, kasdienėmis akimirkomis, santykių mezgimu.
Šiame tinkle kurti tiek komunikacinį turinį, tiek reklamas apsimoka tuo, kad čia galima siekti visų auditorijos tipų arba platforma suteikia įrankį reklamas nukreipti į būtent jums aktualią auditoriją, ją išskirstant pagal lokacijas, amžių, pomėgius, veiklos sritis ir pan.
Galima leisti tik reklamas (Facebook Ad banners), kurti tik komunikaciją su auditorija tik įrašais arba komunikacinį ir reklaminį turinį kurti abiem būdais.

Instagram

Reminatis anksčiau minėtais šaltiniais, 2017 m. pagal socialinių tinklų populiarumą, Instagram buvo ketvirtoje vietoje. 2018 m. Statistikos departamento duomenimis, juo naudojosi apie 550 tūkst. Lietuvos gyventojų. Didesnę auditorijos dalį, kaip ir Facebook, sudarė moterys.
Čia auditoriją sudaro siauresnio amžiaus spektro žmonės – daugiausiai paaugliai iki 18 m., 18-35 m. asmenys, o vyresnių nei 40 m. amžiaus žmonių dalis Instagram yra mažiausia.
Kitaip nei Facebook, gyventojai jį labiau sieja su draugais, geromis emocijomis, todėl ir prekių ženklų bei verslo komunikacija čia jiems atrodo natūralesnė, ji mažiau tapatinama su reklama. Šis socialinis tinklas tinka verslams, orientuotiems į B2C (business-to-consumer) rinką. Tiksline auditorija laikomi 18-35 m. žmonės. Tiesa, dėl išvystytos organinės paieškos, čia lengviau tiek siekti auditoriją pačiam verslui, tiek pačiai auditorijai pasiekti verslo paskyrą. Kuo aktyviau verslas vykdo savo veiklą, tuo jo kuriamas turinys (reklaminis, komunikacinis) yra dažniau rodomas kitiems vartotojams.
Instagram pagrindas yra vaizdinis turinys, todėl didžiausias dėmesys reklamuojant produktą ar paslaugą yra kokybiško vaizdo turinio platinimas. Ši socialinė platforma tinka tiems, kurie nori užmegzti asmeninį santykį su vartotoju.
Dažniausiai Instagram yra kuriamas glaudus komunikatyvus ryšys su auditorija, tačiau yra galimybė ir leisti reklamas.

Vietoje išvadų

Facebook išlieka labiau oficialus socialinis tinklas, taip pat šiame socialiniame tinkle geriau išplėtoti įrankiai reklamos kūrimui. Tačiau ši platforma niekaip nenusikrato tam tikro emocinio atstumo su savo klientais, todėl jo populiarumas pastaraisiais metais vis pastebimai mažėja.

Instagram nuo pat pradžių buvo tarsi neoficialus socialinis tinklas, kuriame galima įpinti daugiau kasdienio gyvenimo. Būtent toks pobūdis, didelis dėmesys patrauklesniam vizualiniam turiniui masiškai augina šio tinklo populiarumą ir vartotojų auditoriją. Čia taip pat veikia ir reklamos (ads) įrankiai.

Tad ką rinktis? Atsižvelkite į tai, kas jums aktualiau – parduoti produktą ar kurti ilgalaikį ryšį su klientu. Greičiau produktą parduosite naudodamiesi Facebook, o ilgalaikius ryšius su klientais sukursite naudodamiesi Instagram. Visgi, jeigu jūsų reklamos biudžetas leidžia, mes siūlome naudotis abiem populiariausių Lietuvoje socialinių tinklų platformomis, nes taip ne tik užtikrinsite didesnę reklamos sklaidą, bet ir įvairesnių formų komunikaciją auditorija.

– Kitas mūsų kosminės misijos dienoraščio įrašas Jus pasieks jau kitą savaitę. O jeigu turite bent menkiausią klausimą – OneClick.lt įgula visada pasirengusi į jį atsakyti.

Užmegzkime ryšį!

Nemokama konsultacija

Užmegzkime ryšį!