Penki žingsniai, kaip naudoti Instagram dar efektyviau

Blogas - Instagram

– Sveiki, su Jumis sveikinasi Google Partners – OneClick.lt įgula. Mūsų kosminė misija – įžiebti Jūsų verslo žvaigždę konkurencingoje padangėje.

X savaitė,
KOSMINĖS MISIJOS ĮRANKIAI

Pastaraisiais metais vis garsiau ir garsiau socialinėje medijoje skamba štai toks šūkis: “Jeigu tavęs nėra Instagram, tavęs nėra iš viso!”.
Galbūt toks šūkis skamba kiek perdėtai, tačiau tiesos tame tikrai yra – Instagram jau senokai tapo lygiaverčiu konkurentu Facebook. Paskutiniaisiais duomenimis, Instagram turi 1 mlrd. mėnesinių ir 500 mln. kasdienių vartotojų; Lietuvoje Instagram savo paskyras turi apie 550 tūkst. vartotojų. Tokie skaičiai aktualūs tiek asmeninėms, tiek ir verslo paskyroms.
Tačiau tam, kad naudojimasis Instagram būtų efektyvus ir naudingas, reikia atkreipti dėmesį į keletą svarbių detalių, kurias viso pasaulio instagrameriai išskiria kaip kertines siekiant sėkmės šiame socialiniame tinkle. Jomis dalijasi ir mūsų komanda: pristatome penkis žingsnius, kaip naudoti Instagram dar efektyviau.

#1. Profilio Bio (aprašas)

Pradėsime nuo jūsų Instagram paskyros fasado – Bio (arba aprašo) laukelio. Šis privalo būti kuo glaustesnis (galima sutalpinti tik 150 spaudos ženklų), tačiau kartu ir apie jus pasakyti visą svarbiausią informaciją:

  • Parašykite savo vardą, pavardę arba įmonės pavadinimą;
  • Trumpai pristatykite kas esate, kokia veikla užsiimate;
  • Nurodykite savo internetinės svetainės adresą;
  • Jeigu turite, įterpkite savo susikurtas grotažymes (# hashtags);
  • Įrašykite ir savo elektroninio pašto adresą;
  • Paįvairinimui, išskirtinumui naudokite emocijų ikonėles (emoji).

Tiesa, Instagram Bio laukas vis dar turi gana keistoką formatavimą, tad siekdami estetiško ir tvarkingo aprašymo papunkčiui, šį pirmiausiai susikurkite savo mobiliojo užrašuose, o į Bio laukelį Instagram įdėkite iškarpinį.

#2. Pradžios turinio apimtys

Jeigu kuriatės visiškai naują Instagram paskyrą, atlikite “namų darbus”. Iš anksto pasiruoškite maždaug 10 – 15 jus ir jūsų tikslus (dalijimasis asmeninio gyvenimo detalėmis, portfolio, prekių pardavimas ar paslaugų teikimas ir pan.) šiame socialiniame tinkle reprezentuojančių nuotraukų. Jas įkelkite iš karto, kai susikursite profilį ir sutvarkysite Bio laukelį.
Kuomet jūsų profilyje atsidurs pakankamas kiekis nuotraukų, Instagram algoritmai sukonfiguruos didesnį jūsų paskyros matomumą kitiems lankytojams ir padės grečiau pritraukti naujus sekėjus.

Tačiau, jeigu savo paskyrą jau turite, o dabar norite ją patobulinti ar susitvarkyti, nebūtina ištrinti visų senųjų nuotraukų. Atlikite griežtą jų vertinimą ir savotišką atranką – ar jos tiks prie jūsų kuriamo turinio? Ar labai neišsiskirs kokybe, spalvine gama? Jeigu į šiuos klausimus atsakysite neigiamai, visas jau esančias nuotraukas ramia širdimi galite palikti savo profilyje arba archyvuoti, bet jų netrinti. Taip būsite vienu žingsniu priekyje.

#3. Vaizdinio turinio kokybė + grotažymės

Šis žingsnis glaudžiai susijęs su antruoju, mat kalbame apie jūsų keliamas nuotraukas. Tiek įkeliant pirmąsias, tiek vėliau vizualiniu turiniu pildant savo profilį, iš anksto nusimatykite, kokios stilistikos, dizaino, tematikos jūsų kuriamas turinys bus. Ir jo laikykitės, demonstruokite tęstinumą.

Labai svarbu, kad nuotraukos Instagram būtų atliktos kokybiškai, tačiau nebūtinai profesionalo. Šiame socialiniame tinkle geriausiai yra vertinamas truputį buitiškas, tačiau kokybiškai nufotografuotas, estetiškai redaguotas (ne sufotošopintas) vaizdas, kuriame yra geras apšvietimas, vyrauja spalvos, uždėtas bendro vaizdo netrikdantis efektas. Svarbiausia yra stengtis išlaikyti turinio ir stiliaus tęstinumą bei palaikyti vizualinio turinio atitikimą bendram jūsų profilio kontekstui.

Prie nuotraukų temos būtina šiek tiek pakalbėti ir apie grotažymes po jomis. Būtinai jas naudokite! Tik nepersistenkite – daugiausiai “uždėkite” iki 30-ies grotažymių, o aukso viduriuku laikomos 9-10. Jeigu turite, pirmiausiai naudokite savo susikurtas grotažymes, pasistenkite, kad visi naudojami hashtags sutaptų su jūsų talpinamo turinio mintimi, vieta, reikšme ir pan.

#4. Sekėjų rato auginimas

Auksinė patyrusių Instagram vartotojų taisyklė yra ta, jog sekamų žmonių skaičius neturi prilygti ar būti didesnis jūsų sekėjų skaičiui. Tačiau auginant savo auditoriją, pradiniame laikotarpyje tokios tendencijos kurį laiką gali būti.

Neužsiimkite #followforfollow (seku, kad sektų mane) strategija – ji nepasiteisina. Susikūrę Instagram paskyrą, susitvarkę Bio laukelį, įkėlę pirmąją porciją nuotraukų pradėkite sekti tai, kas jus nuoširdžiai domina, yra aktualu ar tiesiog įdomu. Iš to sulauksite teigiamo atgalinio ryšio.

O siekdami burti savo auditoriją būtinai nuspręskite, į ką norite orientuotis. Gerokai aktyvesnį socialinėse medijose jaunimą ar didesnę perkamąją galią turinčią kiek vyresnę auditoriją? Galite bandyti savo auditoriją balansuoti iš įvairaus amžiaus kategorijų, tačiau tai rizikinga ir anaiptol ne visada pasiteisina. Tuo užsiimti galite, jeigu skelbsite universaliai patrauklų turinį ar užsiimate verslu, aktualiu įvairaus amžiaus ir socialinių kategorijų auditorijai.
Išsirinkę, į ką orientuositės, tiesiog dirbkite savo paskyroje. Pamąstykite, kuo galite išsiskirti iš kitų (turiniu, forma, pateikimu ir pan.), kelkite kokybišką turinį, aktyviai reaguokite į savo sekamų paskyrų turinį, komentuokite, spauskite širdutes, būkite nuoširdūs, kantrūs ir jūsų sekėjų ratas tikrai augs.

#5. Aktyvumas

Padarius pirmuosius žingsnius, labai svarbus yra tęstinumas. Nepamirškite savo paskyros ir savo sekėjų! Būkite aktyvūs, kelkite turinį, stories, reaguokite į komentarus, atsakykite kaip įmanoma greičiau į visas žinutes, kurių sulaukiate.

Nuotraukas, video kelkite bent po vieną (tačiau ne daugiau trijų) kasdien nuo pirmadienio iki ketvirtadienio. Orientuokitės į 8-9 val. ryte, 12-13 val. perpiet ir 17-18 val. vakare; paskaičiuota, kad tokiu laiku auditorija pasiekiama geriausiai. Penktadienis, šeštadienis – vienos prasčiausių dienų kelti turinį. Sekmadienis išlieka rizikinga diena – esant prastam orui auditorijos pasiekiamumas gali būti itin didelis, tačiau šiltuoju metų laiku pasiekti auditoriją bus tikrai sunku.

Skirkite dėmesio stories kėlimui. Šiandien – tai pati populiariausia Instagram funkcija. Kasdien įkelkite tarp 10-15 trumpų video. Taip ne tik tapsite dažniau ir labiau matomi esamiems sekėjams, bet ir naudodami vietos žymėjimą, grotažymes ar žymėdami savo video kitus žmones pasieksite gerokai didesnį stories stebėtojų skaičių.

Reaguokite į komentarus, kurių sulaukiate po įrašais: atsakykite, klauskite arba bent jau juos pamėkite. Skirkite dėmesio ir neigiamiems komentarams – neatsakykite į juos asmeniškai, tačiau atsargiai megzkite pokalbį su neigiamai jūsų įrašo atžvilgiu nusiteikusiais žmonėmis. Kuo daugiau komentarų po vienu ar kitų įrašu turėsite, tuo labiau jums pasitarnaus Instagram algoritmai – būsite labiau matomas kitiems vartotojams.

Ir, žinoma, skirkite kokybiško laiko sulaukiamoms žinutėms! Nuolatos tikrinkite savo Instagram pokalbių sekciją, perskaitykite visas žinutes, kurių sulaukiate, ir į jas atsakykite.

Kuo daugiau dėmesio skirsite savo sekėjams, tuo ištikimesni jie bus. Taip pat, būdami aktyvūs, dirbdami kryptingai didinsite savo sekėjų skaičių ir taip didinsite savo veiklos efektyvumą Instagram.

Vietoje apibendrinimo

Tam, kad Instagram jums tarnautų kuo efektyviau, reikia įdėti pastangų. Kurdami naują ar tvarkydami esamą Instagram paskyrą tinkamai sutvarkykite Bio laukelį, kelkite vienodos stilistikos, tematikos, kokybės nuotraukas, naudokite tinkamas grotažymes, būkite nuoširdūs sau ir kitiems bei aktyvūs. Instagram paskyros priežiūra yra nuolatinis ir pastovus darbas, tad kantriai dirbkite ir būtinai sulauksite teigiamų rezultatų!

– Kitas mūsų kosminės misijos dienoraščio įrašas Jus pasieks jau kitą savaitę. O jeigu turite bent menkiausią klausimą – OneClick.lt įgula visada pasirengusi į jį atsakyti.

Užmegzkime ryšį!

Nemokama konsultacija

Užmegzkime ryšį!