Google Ads: Atnaujinta frazės atitiktis

Blogas - Google ads

Tie, kurie dirba su Google Ads reklama, puikiai žino terminą „raktinių žodžių atitiktys“. Raktiniai žodžiai yra terminai, frazės, žodžiai, kuriuos žmonės naudoja Google paieškai atlikti. Šių žodžių atitikties tipai nurodo reikiamą raktinio žodžio ir naudotojo paieškos užklausos atitikties lygį, kad skelbimas būtų įtrauktas į aukcioną.

Mažiau su Google reklama dirbantys gali šiek tiek pasimesti, nes yra trys skirtingi raktinių žodžių atitikties tipai, iš kurių kiekvienas veikia skirtingai. Jog būtų aiškiau, apie ką mūsų šiame įraše aptariamas atnaujinimas, pirma supažindiname jus su šiais tipais – tai plati atitiktis, frazės atitiktis, tiksli atitiktis.

– Naudojant plačią atitiktį, skelbimai būtų rodomi įvairiose naudotojų paieškose, susijusiose su jūsų raktiniu žodžiu. Pavyzdžiui, naudojant plačios atitikties raktinį žodį +skrybele, gali rodyti pagal paieškas: kepure nuo saules, skrybele vasarai ir pan.

– Naudojant frazės atitiktį, skelbimai būtų rodomi paieškose, apimančiose jūsų raktinio žodžio reikšmę. Pavyzdžiui, naudojant frazę “teniso bateliai”, reklama gali būti rodoma pagal tokias paieškas: raudoni teniso bateliai, teniso bateliai Kaune, teniso bateliu ispardavimas ir pan.

– Tiksli atitiktis reiškia, kad skelbimai rodomi siekiant pasiekti konkrečias naudotojų paieškas. Šių paieškų reikšmė tokia pati, kaip raktinių žodžių. Pavyzdžiui, naudojant raktinį žodį [vyriski batai], Google reklama gali būti rodoma pagal ribotą paieškų skaičių – vyriski batai, batai vyrams, vyriški batai.

O dabar pakalbėkime apie atnaujinimą. 2021 m. dar tik prasidėjo, tačiau Google nesnaudžia – š.m. vasario mėnesį jau išleido reikšmingą, raktinius žodžius paliesiantį atnaujinimą. Kaip teigia Google: „Nuo 2021 m. vasario mėn. frazės atitikčiai bus pradėti taikyti plačios atitikties keitiklio (PAK) veikimo principai, siekiant supaprastinti raktinius žodžius ir užtikrinti, kad būtų lengviau pasiekti atitinkamus klientus“.

Ką reiškia šis atnaujinimas ir kaip keisis raktinių žodžių atitikties principai? Skaitykite toliau!

Esminiai pokyčiai

Pritaikius šį pakeitimą tiek frazės, tiek plačios atitikties keitiklių raktinių žodžių atitikties nustatymo principai bus vienodi, todėl skelbimai gali būti rodomi paieškose, kurių terminų reikšmė apima raktinio žodžio reikšmę. Pakeitimas taip pat reiškia, kad taikant naujus atitikties nustatymo principus bus atsižvelgiama į žodžių tvarką (kai tai svarbu reikšmei).

– Pavyzdžiui, frazės atitikties raktinis žodis „perkraustymo iš Kauno į Alytų paslaugos“ ir toliau apims tokias paieškas kaip „nebrangios perkraustymo iš Kauno į Alytų paslaugos“. Jis taip pat apims paieškas, kurios paprastai atitikdavo frazes, su kuriomis naudojamas plačios atitikties keitiklis, pvz., „Kauno įmonių perkraustymo į Alytų paslaugos“.

– Naudojant frazės atitiktį nerodomi skelbimai pagal paieškas, kuriose frazės formuluotė pakeičiama į priešingą (pvz., kai žmonės ieško perkraustymo iš Alytaus į Kauną paslaugų).

Ar PAK raktinių žodžių nebebus įmanoma kurti?

Tiesa ta, kad nuo liepos mėn. PAK raktinių žodžių nebebus įmanoma kurti, tačiau jie ir toliau veiks naudojant naujus frazės atitikties nustatymo principus. Viskas, ką reikia žinoti apie tai, kas toliau vyks su PAK:

– Šiuo pereinamuoju laikotarpiu vis tiek galėsite kurti PAK raktinius žodžius naudodami PAK formatą (+raktinis žodis). PAK raktiniai žodžiai veiks taip pat kaip ir atnaujintos frazės atitikties raktiniai žodžiai, naudojant kabutes („raktinis žodis“). Taigi, nuo šiol rekomenduojama kurti tik frazės atitikties raktinius žodžius.

– Plačios atitikties keitikliai nebeveiks su atskiru raktinio žodžio elementu (žodžiu). Jei naudojate tam tikrą raktinį žodį, pavyzdžiui, „+perkraustymo paslaugos“, nuo šiol operacijos ženklas bus taikomas abiem žodžiams, pavyzdžiui, „+perkraustymo +paslaugos“ arba “perkraustymo paslaugos“.

– 2021 m. liepos mėn. naujų plačios atitikties keitiklių raktinių žodžių nebegalėsite kurti. Tačiau toliau bus teikiami skelbimai pagal esamus PAK raktinius žodžius, taikant naujus atitikties nustatymo principus.

– Vis tiek galėsite redaguoti raktinių žodžių kainos pasiūlymus ir URL, bet, jei bandysite redaguoti raktinio žodžio tekstą, raktinių žodžių atitikties tipas bus atnaujintas į frazės atitiktį.

Kada pakeitimas bus atliktas lietuvių kalbos raktiniams žodžiams?

2021 m. vasario mėn. nauji frazės atitikties ir PAK raktinių žodžių atitikties nustatymo principai bus pradėti taikyti: anglų, vokiečių, ispanų, prancūzų, italų, nyderlandų, portugalų ir rusų kalboms.

Atnaujinta frazės atitiktis visomis kitomis kalbomis bus pasiekiama nuo 2021 m. liepos mėn. Kol kas frazės ir plačios atitikties raktiniai žodžiai šiomis kalbomis ir toliau naudojami pagal ankstesnes apibrėžtis.

Ar reikia konvertuoti PAK raktinius žodžius į frazės atitikties raktinius žodžius?

Google pabrėžia, kad esami PAK raktiniai žodžiai ir toliau veiks, o konvertavę PAK raktinius žodžius našumo pranašumų neįgysite. Jei pasirinksite konvertuoti PAK raktinius žodžius į frazės atitikties raktinius žodžius, PAK raktinių žodžių našumo statistika naujiems frazės raktiniams žodžiams nebus perkelta.

Pranešime rašoma, kad kai 2021 m. balandžio mėn. pakeitimo diegimas bus baigtas, galbūt vertės konvertuoti PAK raktinius žodžius į frazės atitikties raktinius žodžius. Kaip tai reikės padaryti?

– Google teigia, kad bus pristatyta papildomų įrankių, kuriuos naudojant bus lengviau per visus metus konvertuoti PAK raktinius žodžius.

– Kad būtų lengviau pašalinti pasikartojančius PAK ir frazės atitikties raktinius žodžius, bus teikiamos ir rekomendacijos, padedančios pašalinti nereikalingus PAK raktinius žodžius toje pačioje skelbimų grupėje, kurioje konkretus raktinis žodis jau yra kaip frazės atitikties raktinis žodis.

Su komanda turime pripažinti, kad tai išties didelis atnaujinimas, todėl su juo susitvarkyti reikia žinių ir patirties!

Perskaitėte įrašą ir jums kilo klausimų? Nežinote, kaip geriausiai išnaudoti Google Ads arba socialinių tinklų komunikacijos galimybes? Ieškote patikimo, į jūsų poreikius įsiklausančio partnerio? Esame atvira, nuoširdi ir glaudų bendradarbiavimą vertinanti komanda – OneClick.lt. Susisiekite, pasimatykime gyvai ir pasikalbėkime apie tai, kas jums svarbu. Užmegzkime ryšį!

Be ON digital with us!

Nemokama konsultacija

Užmegzkime ryšį!