Iš specialistų lūpų: kada ir kaip ruoštis juodajam penktadieniui?

Juodasis penktadienis jau virsta juoduoju lapkričiu. Daugelis el. parduotuvių šventinius išpardavimus arba jų reklamą pradeda dar lapkričio pradžioje ir tęsia iki pat Kalėdų. Kaip pasiruošti šiam laikotarpiui dalinasi 4 skaitmeninės reklamos specialistai – copywriteris, dizaineris, Facebook ir Google reklamos ekspertai. 

Pradėkite nuo tekstų 

  • Sukurkite skubos ir stygiaus jausmą. Naudojant skubos bei stygiaus jausmą FOMO (Fear of Missing Out), vartotojai jaučia spaudimą veikti greitai. Tokie žodžiai kaip „ribotas kiekis“, „pasibaigs greitai“ arba „paskutinė proga“, padeda sukurti norą veikti čia ir dabar. Skubos jausmą sustiprinti gali ir realaus laikrodžio ar laikmačio pridėjimas. Tokia vizualinė priemonė leis vartotojui matyti, kiek mažai laiko liko iki pasiūlymo pabaigos.
  • Laikykitės paprastumo. Nepersistenkite su įvairiomis nuolaidomis. Niekas nesupras, kokią akciją siūlote, jei skirtingiems produktams bus taikomos skirtingos procentinės nuolaidos. Naudodami bendrą nuolaidą visai prekių kategorijai viso išpardavimo metu, užtikrinsite, kad vartotojas žinos, kokią tiksliai nuolaidą tiksliam produktui jis gaus. 

Pereikite prie vizualų 

  • Nebėkite nuo savęs. Išlaikykite savo prekinio ženklo stilistiką, panaudodami spalvą ar detales kontrasto principu dėmesiui atkreipti. Kai situacija reikalauja daugiau dėmesio, nebijokite spalvų. Jei tai daroma gerai, tai teigiamai pakeis jūsų reklamos toną.
  • Pabrėžkite, tai kas svarbiausia. Pranašumas parodyti savo pliusus mažiausias kainas ar akcijos procentus. Įtraukite dinamikos/judesio, verta sutelkti dėmesį ir animuotiems vaizdo įrašams (mirksinčios raidės, procentai, besikeičiančios prekės). Naudinga įterpti ir muzikinį takelį. Jei prekinis ženklas naudojosi išskirtinėmis akcijomis ir kitomis progomis, galima laikytis panašios stilistikos, išlaikant tęstinumą.

Laikas Facebook reklamai

  • Protinga strategija. Šurmuliuojančioje skaitmeninėje rinkoje juodojo penktadienio laikotarpis  yra puiki galimybė įmonėms gerokai padidinti savo pajamas. Tačiau norint iš tikrųjų pasinaudoti šiuo įvykiu, svarbu ne tik parduoti kuo daugiau su nuolaidomis. Esmė yra siekti didinti klientų vidutinę užsakymo vertę (AOV) ir visą gyvenimą trunkančią vertę (LTV).

AOV padidinimas:

  • Produktų grupavimas (bundles). Siūlykite produktų paketus su nuolaida, kad skatintumėte klientus išleisti daugiau.
  • Papildomas pardavimas ir kryžminis pardavimas (upsell ir cross-sell). Naudokite šiuos metodus, norėdami supažindinti klientus su didesnės vertės prekėmis ar papildomais produktais.

LTV pakėlimas:

  • Išskirtinis klientų aptarnavimas. Užtikrinkite sklandų apsipirkimą, kad paskatintumėte pakartotinius pirkimus.
  • Lojalumo programos. Pristatykite arba reklamuokite savo lojalumo programas, kad skatintumete pirkimus ateityje.
  • Įtraukimas (engagement) po pirkimo. Siųskite suasmenintus el. laiškus, prašydami atsiliepimų ir siūlydami nuolaidų kodus būsimiems kitiems pirkimams.

Parenkite priemones:

  • Svetainės optimizavimas. Įsitikinkite, kad jūsų svetainė puikiai pritaikyta mobiliems telefonams, o jos užkrovimo laikas yra minimalus, kad atmetimo (bounce rate) rodikliai būtų žemi.
  • Atsargų, inventoriaus pasirengimas. Apsirūpinkite atsargomis, kad patenkintumėte paklausą ir išvengtumėte atsargų pasibaigimo situacijų, dėl kurių gali sumažėti pardavimai.
  • Marketing Blitz. Vykdykite gerai suplanuotą rinkodaros kampaniją įvairiuose kanaluose, kad sukurtumėte triukšmą ir pritrauktumėte plačią auditoriją.

Nepamirškite Google 

Kad kuo efektyviau bei naudingiau išnaudotumėte juodojo penktadienio savaitgalį su Google reklamomis, rekomenduojame tiksliai susiplanuoti kokius specialius pasiūlymus turėsite bei susiruošti viską iš anksto.

  • Reklamos. Pasirašykite bei pilnai paruoškite savo reklaminius skelbimus. Būtinai skelbimuose minėkite juodajį penktadienį. Jei įmanoma įterpkite nuolaidas, būtinai išnaudokite countdown laikmačius savo antraštėse.
  • Svetainės nuorodų plėtiniai. Pasiruoškite naujus svetainės nuorodų plėtinius kiekvienai skelbimų grupei. Juose būtinai pridėkite savo specialius pasiūlymus prekėms ar prekių kategorijoms. Taip dar labiau išryškinsite akcijas ir padidinsite šansus, kad vartotojai ateis jomis pasinaudoti.

  • Platinimo/Nuolaidų plėtiniai. Pasiruoškite visus platinimo plėtinius kiekvienai prekei ar prekių kategorijai. Tai jums padės dar labiau išryškinti savo specialius pasiūlymus bei savo perkamiausias prekes ar kategorijas.

  • Raktažodžiai. Peržiūrėkite savo turimus raktažodžius. Įsivertinkite jų atitikties tipus, kad neišeikvotumėte biudžeto netikslingoms paieškoms arba kaip tik nepraleistumėte jums aktualių paieškų dėl netinkamai parinkto atitikties tipo. Taip pat priklausomai nuo jūsų veiklos srities, pasvarstykite apie naujų raktažodžių variacijų su terminais „black friday“ ar „juodasis penktadienis“ prisidėjimą. Jie taip pat gali šiuo trumpu periodu atvesti tikslingesnio srauto.
  • Kampanijos nustatymai bei struktūra. Jau dabar išanalizuokite savo esamas kampanijas, jų struktūras bei visus nustatymus. Turite būti iš anksto pasiruošę su visomis savo geriausiomis strategijomis ir patirtimis, nes paprasčiausiai kai jau ateis juodojo penktadienio periodas, gali būti per vėlu atlikinėti korekcijas. Blogi nustatymai kampanijose, klaidos skelbimuose, neoptimaliai parengtos struktūros gali nulemti, kad šį nuolaidų periodą praleisite ar išnaudosite neefektyviai.
  • Kampanijos trukmė bei biudžetas. Iš anksto suplanuokite, kiek laiko truks jūsų reklaminės kampanijos bei specialūs pasiūlymai. Dėl stipriai padidėjusios konkurencijos šiuo periodu, reklamų rodymas pabrangs, todėl rekomenduojame pasiskirti šiam periodui didesnį reklaminį biudžetą.

Artėjant juodajam penktadieniui, šių patarimų  pritaikymas ne tik užtikrins sėkmingą laikotarpį , bet ir padės tvirtą pagrindą geriems santykiams su klientais ilgainiui. Atminkite, kad tikslas yra ne tik vienkartinis išpardavimas, bet ir lojalių klientų bendruomenės auginimas!